مالکیت

مالکیت از آن مغوله های پیچیده است. ما می خواهیم داشته باشیم و هرچقدر داشته هایمان بیشتر باشد قدرتمند تریم. این فی النفسه خوب است اما مشکل زمانی پیش می آید که مرز این مالکیت را فراموش می کنیم
من ماشین دارم
من خانه دارم
من تحصیلات دارم
من پول دارم
من شغل دارم
این ها داشته های ماست برای بدست آوردنشان تلاش می کنیم و برای حفظشان می جنگیم.
من بچه دارم
من زن دارم
من شوهر دارم
من مادر و پدر دارم
این ها هم داشته های ما هستند برای بدست آوردنشان تلاش می کنیم و برای حفظشان می جنگیم.
اما تفاوتی بزرگ بین این داشته هاست، دسته اول اختیاری ندارد اما دسته دوم صاحب خرد، حق انتخاب و شعور است و اینجاست که رابطه پیش می اید کنش متقابل دو ذیشعور
اما ما چقدر به این مطلب توجه داریم آیا به راستی به دنبال ارتباطیم یا به دنبال افزایش سرمایه.عبارات آشنایی مثل
زنمه دوستش دارم نمی خوام بره
شوهرمه باید مال من باشه
بچمه اختیارش رو دارم
و
اینها را بارها و بارها شنیده ایم و یا شاید هم گفته ایم اما آیا ما اجازه داریم برای انسانها این چنین تعیین تکلیف کنیم
آیا ما ترسمان از تنهایی را پشت این حرف ها پنهان نمی کنیم آیا به حس ساده مالکیت برچسب مقدس عشق نمی چسبانیم
روزی عزیزی از من خورده گرفت که چرا وقتی من به تو گفتم که با کس دیگری خوشبختم تو ناراحت نشدی ،
بارها شنیده ایم زمانی که کسی قصد ازدواج دارد به شوخی به او می گویند که دوران آزادی تمام شد، آیا باید چنین باشد، آیا مقوله مقدس، زیبا و پایدار ازدواج چیزی در حد برده داریست. آیا ارتباط سالم دو انسان در حد جنگ بر سر داشتن سخیف است. آیا حس زیبا و با شکوه داشتن فرزند، راهیست برای تخلیه عقده های سرخورده ما که ثابت کنیم من می توام برای یک اتسان تصمیم بگبرم آن هم مایی که برای خودمان هم نمی توانیم تصمیم بگیریم چون خودمان هم مابملک کسی دیگری بوده ایم
و این چرخه بینهایت چیزی نیست جزارضای غریزه ای سرکوب شده

(10) خلوتم را پر کن

... Anonymous Anonymous

SalAm Saloomeh jAn,
Hamintor ast ke migoee. EzdevAj yA har joor hamzisti, yek rAbeteye mAlekiat nist. Yek ehterAm va tafAhom ast. bAyad dar hameh jAye zendegi be donbAle in bood ke no noghteye miAne va eshterAke man va "An digari" dar kojAst. Hamishe bAyad chizi va rAhi rA dar An vasat peidA kard. Faghat intor ast ke mishavad goft ehterAm va aezesh barAye "An digari".
ShAd bAshi
Pouya

Sunday, September 07, 2008 3:24:00 PM 

... Anonymous Anonymous

سندهایی که هیچ بهایی در مالکیت ندارند تنها دلخوشی انسان امروز در جنگهای بی پایان زناشویی است . به خاطر داریم لحظه های التماس را پس از زد و خورد شبانه برای جدایی و رهایی .
باری مالکیت انسان بر خود و همنوع خود بسی خنده دار است

Tuesday, October 07, 2008 12:14:00 PM 

... Anonymous Anonymous

ما هیچ چیزی رو مالک نیستیم حتی خودمون چی می گی در مورد مالکیت و خواستن ما اگه اختیار داشتیم که این
نمی شدیم راستی من همونم که نوشته بود : کاش معنی نفرت رو می دونستی

Wednesday, October 29, 2008 11:38:00 AM 

... Anonymous Anonymous

فرويد در سير تكويني آثارش به اين نكته اذعان داشت كه مقوله ي جنسيت و امر جنسي در اثر تماميت خواهي اي كه انسان را به سلطه ي خويش در مي آورد دچار بدفهمي گردد. يكي از سويه هاي پر رنگ اين اعمال سلطه ي تماميت خواهانه مذهب است كه به شيوه اي بديهي دركار يك دست كردن و تحديد و تهديد انتخاب است. متاسفانه وضعيت از آن چه كه شما برشمرديد (درباره ازدواج) مصيبت بار تر است. صفات مقدس، زيبا و پايدار كه صفاتي متعالي ست اساس نقد من قرار مي گيرد. البته اين موضوع را مطرح نمي كنم كه متعالي در سده ي هجدهم – درست يا نادرست- در دستمال هاي تاريخ فين شد و حداقل انسان از شر عفونتش رها شد (حال آن كه به مصيبتي ديگر دچار آمد كه البته راه برون رفت از آن – البته اگر راهي باشد- هرگز بازگشت به متعالي نيست يعني سركشيدن دوباره ي عفونت). من به اين موضوع مي انديشم كه چه چيزي سبب مي شود كه شما اين صفات را به كار ببريد؟ نهادهايي كه اقتدارشان را بر ما تحميل مي كنند چه گونه آرايش يافته اند كه شما اين گوشه از سخن را برمي گزينيد؟ نهادهايي شامل خانواده، تلويزيون، نهادهاي آموزشي، اخبار، ضرب المثل ها، خيابان ها، پليس و... چه مي گويند كه سخن شما آن را به گونه اي خستگي ناپذير تكرار مي كنيد؟ صحبت از خشونت جنسي ازدواج نيست بلكه صحبت از اقتدار نهادهايي ست كه اين خشونت را نه تنها پنهان مي كنند كه آن را باژگونه به صورتي متعالي بيان مي دارند تا از اين رو اين خشونت را خودشان بر ما اعمال كنند سازوكاري مدرن كه حضور همه جانبه و خفقان آور اقتدار است

Wednesday, November 19, 2008 12:47:00 PM 

... Anonymous Anonymous

سلام دوست.خوشحالم كه هنوز مي نويسي.يادت به خير

Tuesday, December 02, 2008 11:01:00 PM 

... Anonymous Anonymous

من این تعبیر شما را قبول ندارم.آیا وقتی به شما میگویند " دختر عموی من " معنیش مالکیته؟

Thursday, January 08, 2009 4:05:00 PM 

... Anonymous mehdi saberi

خوبخ خودت میگی مالکیت. این حس دوجانبه است. یکی از نیازای آدمیه. اگه فردی نگاه کنی این مائیم که خودمونو وابسته به اون افراد یا اجسام میدونیم. چون اونا حس تنهائی ما رو پر می کنن، به ما امید میدن و بهمون نشون میدن که ما هم تو این دنیا هستیم.

Thursday, June 04, 2009 3:44:00 PM 

... Blogger Unknown

off white clothing
oakley sunglasses
nike factory store
oakley sunglasses
pandora jewelry
christian louboutin shoes
nike air max 90
moncler
michael kors handbags
coach outlet
zzzzz2018.6.9

Saturday, June 09, 2018 5:41:00 AM 

... Blogger Unknown

coach outlet
ecco outlet
cheap snapbacks
nike outlet store
golden goose
ralph lauren uk
canada goose outlet
reebok shoes
nfl jerseys
pandora outlet

Saturday, July 21, 2018 6:02:00 AM 

... Blogger 5689

zzzzz2018.7.31
uggs outlet
red bottoms
manolo blahnik
nike air max 2017
christian louboutin shoes
ray ban sunglasses
converse trainers
asics shoes
nike shoes for women
kate spade outlet online

Tuesday, July 31, 2018 10:14:00 AM 


Post a Comment   <<دنیای من