چهارشنبه سوري يا فرهنگ سوزي

عادت چنداني به نوشتن متنهاي اجتماعي ندارم، اما چند شب پيش سانس 11 تا 1 نصفه شب به سينمايي در شهرك غرب رفتم تا فيلم جنجالي چهارشنبه سوري را ببينم.به حق فيلم تميز و بي عيبي بود اما
داستان زني شكاك و با رفتارهايي بيمار گونه كه به ارتباط همسرش با خانم تنهايي در همسايگيشان شك كرده است و متوسل به هر دستاويزي مي گردد تا به خود ثابت كند كه آنچه حس مي كند صحيح است و در مقابل بيوه زني لوطي منش و شاغل در امر آرايشگري كه گاه تك مضرابهاي مرموزي را مي نوازد و دختركي در اين ميان به حكم تقدير و در انتها مردي كه به هر جان كندنيست مي خواهد رفع اتهام از خود كند حتي با توسل به خشونت-همان حرفه معمول مردان- تا اينجاي قضيه همه چيز مشخص و معلوم است چيزي كه ذهن من را به درد آورد آشكار شدن ارتباط اين دو حتي به رغم مراسم قسامه مرد و وديعه گذاشتن جان تك فرزندش بود هنگامي كه بيوه زن سوار بر اتومبيل مرد داستان شد چيزي مثل چاقو قلبم را شكافت.آقاي فرهادي عزيز! شما آب پاكي را ريختيد روي دست هر چه تلاشي است كه زنان مستقل اين اجتماع مي خواهند با چنگ و دندان از نوع بسازند
تغيير نگاه اجتماع به زن
دردم آمده آنقدر دردم آمده كه به ناله درآمده ام
براستي چرا؟

(6) خلوتم را پر کن

... Anonymous Anonymous

وقتی این فیلمو دیدم با خودم گفتم این چی داشت که رای اکثریت مردم باهاشه؟ چرا وقتی اون زن لوطی از تو ماشین اومد پایین خانومات واسش دست زدن؟ اونقدر چرا تو ذهنم بود و اونقدر نظر بقیه درست مقابل من بود که به خودم شک کردم. اما حالا دیدم زیادم اشتباه فکر نمی کردم.

Sunday, February 19, 2006 6:44:00 PM 

... Anonymous Anonymous

در دنياي مرد سالار
در زندگي زن انديشي
در تاريكي خرافه و مرده پرستي
در داستان جهل زنان دگر انديش
در زنده بگور كردن دوستي
... در
ديگر چه باك كه فرياد زنيم همسري خويش را
ديگر چه سود ياد دهيم مردمان را آزاد بينديشند
پس بر سر زنان مستقل چانه اي نخواهيم زد
و سخت تر از پيش به سوي آزادي ، رهايي و آرامش مطلق
پرواز خواهيم كرد
همين ...

Sunday, February 19, 2006 11:16:00 PM 

... Anonymous Anonymous

باید ببینم ...

Monday, February 20, 2006 12:07:00 AM 

... Anonymous Anonymous

merci...manham emtehan kardam..jaleb shod..

Monday, February 20, 2006 8:50:00 PM 

... Anonymous Anonymous

جوان بودم. همکاران، آشنایان و هر که می‌دیدم از محشر بودن فیلم سنگام هندی سخن میگفت. فیلم را که دیدم عق‌ام گرفت. از هم‌کاری پرسیدم که این فیلم چه داشت که این‌قدر تعریف‌اش می‌کردی. گفت بی‌وفائی زنان. این است تفکر مردسالاری. در جامعه‌ئی با تفکر مردسالار، همه‌چیز برای مردان آفریده شده‌است

Monday, February 20, 2006 10:27:00 PM 

... Blogger Unknown

true religion jeans sale
mlb jerseys
cheap jordan shoes
michael kors uk
michael kors outlet
coach outlet store
louis vuitton outlet store
lacoste pas cher
michael kors handbags wholesale
coach outlet online
michael kors outlet
true religion outlet
cheap ugg boots
michael kors handbags
rolex watches,rolex watches,swiss watches,watches for men,watches for women,omega watches,replica watches,rolex watches for sale,rolex replica,rolex watch,cartier watches,rolex submariner,fake rolex,rolex replica watches,replica rolex
oakley sunglasses
cheap ray ban sunglasses
longchamp handbags outlet
giuseppe zanotti outlet
1203minko

Thursday, December 03, 2015 11:41:00 AM 


Post a Comment   <<دنیای من